woensdag, september 22, 2010

Herfst!

Mmmm, als de lucht naar appels en een klein beetje naar rottende blaren en paddenstoelen ruikt, als de zon niet zo meedogenloos meer is, als spinnen overal kantwerkjes hebben gehangen.
Dát is mijn tijd van het jaar. Ik ben een herfstmens. Niet dat ik ooit naar zo'n kleurenconsulente of ander nieuwtherapeutisch commercant ging om advies. Ik weet het gewoon van mezelf.
Kastanjes rapen, braambessen plukken, kleurrijke zonsondergangen en een tikkeltje weemoed omdat "het" weer voorbij is.Feloranje pompoenen, helrode rozenbottels.Het mag mistig zijn. En als het waait zwaaien de bomen frivool met confetti in alle denkbare schakeringen van bruin, groen en oranje.
Het grote afsterven, enkel en alleen om plaats te maken voor een nieuw begin. Het geeft mij het gevoel dat ouder worden zo slecht nog niet is.

6 opmerkingen:

Alcyon zei

Ik vind de herfst ook wel een leuk seizoen. Het meest melancholische seizoen, niet zo drukdoenerig als de zomer, niet zo hups als de lenten en niet zo doods als de winter.
Maar tegelijk wil dat ook zeggen dat ge 's morgens uit uwen nest moet kruipen als het nog donker is (hatelijk) en dat ge 's avonds ook al niet te veel tijd meer hebt om nog iets deftigs uit te spoken in de tuin na een werkdag, terwijl het nog even vrij goed weer is...

Aardbei zei

Herfst vind ik leuk als ze komt in de vorm van een nazomer. Maar wekenlange druilige regenbuien, plotselinge windstoten en weersomstandigheden waar een winterjas te warm en zomerjas te koud is, dat is het soort herfst dat voor mijn part mag doorgespoeld worden naar een lekker harde winter. Met sneeuw en warme soep onder een fleece dekentje.

Julia zei

He wat leuk dat je langskwam op mijn blog Maxentia ! En inderdaad , het is al echt herfstig en volgens mij eerder dan vorig jaar. Fijn weekend.

Haddock zei

...en nu is het krakend koud, en nat. geen weer om nen hond buiten te laten...
brrrr.
Salut. Ik ga onder de wol.

Maharal zei

allez, nog eventje zien of er leven is in de brouwerij...

salut en de groeten, gelle in Oostende...

Hildegarde zei

Mooie blog en je schrijft echt goed ! Bedankt voor je bezoekje aan mijn koelkasttaferelen :-) en de collagekaarten maak ik zelf voor postcrossers die graag zelfgemaakt hebben en als thema neem ik dan hun wensen. Groetjes !