maandag, juni 26, 2006

Woonachtig

Flyer voor de verkiezingen in de bus vandaag, niet de eerste en zal jammer genoeg niet de laatste zijn. Man prijst zichzelf aan, ondertussen zelfzeker glimlachend naar ons, zijn toekomstige kiezers. Niks mis mee, als je de "stijl"regels van verkiezingspulp kent.
Je leert die dingen diagonaal lezen. 1 woord viel mij op : woonachtig. Woon-achtig! Bij heuvelachtig kan ik mij iets voorstellen. Bij regenachtig moet ik dezer dagen zelfs mijn fantasie niet gebruiken, een simpele blik uit het raam volstaat.
Zenuwachtig, dat zijn die kriebels in je buik de avond voor Sinterklaas, dat ken ik ook.
Maar woonachtig? Beetje wonen, maar toch niet helemaal? Net niet? Bijna af, alleen de ramen en deuren moeten er nog in?
Of doe ik nu overdreven kinderachtig?

2 opmerkingen:

* zei

ik vind het klinkt heel schattig, woonachtig....

Cursief Huigje zei

Waarachtig ... pr..achtig!:)
Ondertussen heb ik jouw fantastische blog al gelinkt aan de mijne. Dat mocht toch?:)